Stop ohraným přílohám

Na světě existuje nespočet možností, jak svoji stravu zpestřit a byla by tudíž škoda se omezovat pouze na ohranou klasiku. Nebojte se trochu odvázat a zkuste si příště v kuchyni zaexperimentovat s jednou z našich níže uvedených plodin.
společné stravování
Quinoa
Quinoa neboli merlík chilský pochází z Jižní Ameriky, kde se již od dávných dob těší velké oblibě. Jedná se o přirozeně bezlepkovou obilninu, která je výjimečná svým obsahem bílkovin. Dále se pyšní mnoha minerálními látkami, jako je hořčík, vápník, fosfor, draslík, měď, mangan a zinek. Díky vysokému obsahu vlákniny pomáhá snižovat riziko rakoviny tlustého střeva a kardiovaskulárních onemocnění.
Pokud se potýkáte s redukcí hmotnosti, tak je quinoa vhodnou potravinou právě pro vás. Má velmi nízký glykemický index, který je roven 35. Díky této skutečnosti je vhodná i pro diabetiky, jelikož pomáhá snižovat hladinu cukru v krvi.
Quinou je možné sehnat ve třech druzích a to v bílé, červené a černé. Bílá je nejčastější, připomíná rýži a má jemnou máslovou chuť. Červená chutná lehce po oříšcích a je o něco křupavější. Chuťově nejvýraznější a nejkřupavější je černá quinoa. Jedná se o lehce stravitelnou a nenadýmavou potravinu.
zrní na talíři
Pohanka
Původ této plodiny se nachází ve střední Asii, odkud se v průběhu staletí rozšířila do všech koutů světa. Pohanka je též velmi bohatá na minerální látky. Můžeme v ní nalézt selen, zinek, mangan a měď. Je cenným zdrojem rutinu, který pomáhá udržovat cévy v dobrém stavu a je pomocníkem v boji s křečovými žílami. Dále obsahuje nenasycené mastné kyseliny, konktrétně kyselinu linolovou a linoleovou, která snižují hladinu cholesterolu v krvi a působí jako prevence proti ateroskleróze.
Chuť pohanky je velmi specifická, připomínající oříšky. Říká se, že pohanku buď milujete nebo nenávidíte a nic mezi tím už není. Krom výše uvedených předností je třeba zmínit, že se opět jedná o přirozeně bezlepkovou plodinu, takže s ní můžete pohostit i lidi trpící celiakií. Je lehce stravitelná a vhodná i pro těhotné a diabetiky.

Stop ohraným přílohám
Ohodnoťte příspěvek